Dewan Nuqoba'

SALAM UKHUWWAH

Sunday 5 February 2012

.:: SeBUaH KEmbARa ::.

MUSAFIR DI DUNIA FANA

Hari-hari kita naik kereta untuk ke pelbagai destinasi jauh dan dekat, bila trafik sesak sikit kita merungut, bila kereta depan dipandu perlahan kita mudah marah - sebab mengganggu kelancaran perjalanan kita untuk sampai ke DESTINASI..

Selama kita hidup berapa banyak kali kita berMUSAFIR ? Berapa ratus ribu Kilometer kita dah tempuhi ? Pernah tak semua itu mengingatkan kita yang sebenarnya hidup di dunia ini kita diibaratkan seorang MUSAFIR yang sedang menuju ke satu destinasi yang sama iaitu negeri AKHIRAT..?

Pernahkah kita rasa SENSITIF terhadap bermacam TIPUDAYA dan FITNAH DUNIA hari ini yang 'menjejaskan' perjalanan kita ke destinasi AKHIRAT sebagaimana kita selalu sensitif terhadap kesesakan lalulintas dan ragam pemandu lain ketika bermusafir di atas jalanraya ?

Kita semua cenderung memikirkan tentang perjalanan hidup di dunia yang fana ini semata-mata kadang-kala terlupa untuk memikirkan tentang perjalanan sebenar kita sebagai hamba ALLAH menuju ke negeri abadi yang pasti kekal selama-lamanya..

Sama-samalah kita renungkan..



0 comments:

Post a Comment